Breed aanbod

Engels vanaf groep 1

In groep 1 starten we met Engels en gebruiken we de methode I-Pockets. Op een speelse en leuke wijze maken de kinderen kennis met de Engelse taal en verrijken we hun woordenschat. Door vroeg te beginnen met Engels verloopt de stap naar het voortgezet onderwijs later soepel.

Extra kunst & cultuur

De R. de Jagerschool heeft een breed cultureel aanbod. Elke groep neemt deel aan KUVO-activiteiten en daarnaast bieden we extra excursies aan die passen bij ons lesaanbod. Groep 6 leert bijvoorbeeld over de Romeinen en ervaart hoe zij leefden in het Archeon. Groep 7 staat uitgebreid stil bij de Gouden Eeuw en bezoekt het Gouden Eeuw project in het Rijksmuseum. In groep 8 komt de Tweede Wereldoorlog aan bod en gaan de kinderen naar het Verzetsmuseum. Deze thema’s gaan zo nog meer leven voor de kinderen.

Elk jaar pakken we uit tijdens ons Kunstproject. Een paar weken in het voorjaar staat een kunstthema of kunstschilder centraal en maken we kennis met kunst, geschiedenis en cultuur. De week wordt geopend met een toneelstuk door de leerkrachten. Tijdens het project verdiept elke klas zich in een onderwerp, leert en werkt hierover en maakt natuurlijk zelf ook prachtige kunst. We sluiten het kunstproject af met een inloopavond waarop al het werk van de kinderen aan ouders en belangstellenden getoond wordt.

Muziekonderwijs

Kinderen genieten bij het maken van muziek, ze leren zich goed te concentreren en door te zetten. Daarnaast is het wetenschappelijk aangetoond dat muziek een gunstig effect heeft op leren. Groep 1 t/m 4 krijgt muziekles aan de hand van de DaCapo-methode van Hallo Muziek. Zingen vormt hierbij de basis. De kinderen leren veel liedjes, spreken en klappen ritmes, leren handgebaren bij de toonhoogtes, zijn zelf dirigent en bewegen heerlijk op muziek. Vanaf groep 5 nemen de kinderen deel aan workshops, zoals ‘spelen in een popband’, percussie en dans en mogen ze verschillende instrumenten bespelen. Hiernaast is er voor kinderen ook de gelegenheid om deel te nemen aan het naschoolse aanbod muziek.

Spaans en schaken

Vanaf groep 6 is het mogelijk om Spaans te leren. Een nieuwe taal is al een uitdaging op zich, daarnaast leren ze om op tijd hun huiswerk te leren en te maken. Vanaf groep 5 kan er geschaakt worden. De lessen worden gegeven door Jan Werle, gediplomeerd jeugdschaaktrainer.