Onze identiteit

De R. de Jagerschool is een open protestant christelijke basisschool. Met de kinderen leren en lezen we over de liefde van God voor mensen. We hebben respect voor elkaar en iedereen met deze houding is welkom op onze school.

Kernwaarden

Als team hebben we een aantal waarden gekozen die staan voor ons onderwijs. Aandacht, betrokkenheid, rust, uitdaging en plezier zijn een aantal van deze waarden. De basiswaarde voor ons onderwijs vormt de liefde. Liefde voor kinderen, liefde van God voor mensen.

Bijbelonderwijs

Op school vertellen we Bijbelverhalen. We beginnen de dag met een gebed en liederen en sluiten de dag ook af.  We vinden het ook fijn om samen met kinderen te zingen en te vieren! Op maandagmorgen houden we een weekopening, een moment van samenzijn, samen beleven en samen zingen rond een thema of Bijbelverhaal.

Weekviering en Liedlijst

We beginnen de week samen met een weekviering. We wisselen dit af; de kinderen van groep 1-4, de kinderen van groep 5-8 of de hele school. In een  weekviering staat een Bijbelverhaal of een thema centraal. We luisteren naar een verhaal, zingen, kijken naar een toneelstukje of presentatie. Zo beleven we ons geloof.
Elk jaar maken we een liedlijst waarin liederen staan die de kinderen in groep 1-4 en 5-8 leren. Ook dit lied zingen we in de weekviering.

Gebedskring

Eén keer per maand komen ouders van de R. de Jagerschool, samen met ouders van de Margrietschool, bij elkaar om te bidden voor de school, de kinderen en leerkrachten.